Zalia Firdina

Bismillahir Rahmaanir Rahiim

Bismillahir Rahmaanir Rahiim

Mencari kehidupan yang lebih bererti..


Hari ni aku telah membuat keputusan yang teramat besar dalam hidup. Sebagai seorang hamba Allah swt, seorang anak kepada ibunya, seorang isteri kepada suaminya seorang ibu kepada anaknya & seorang insan yang berpegang teguh pada prinsip kebenaran dan keyakinan hakiki.
Sudah lama mencari kebahagiaan, ketenangan dan kedamaian, untuk dibanggakan pada hari tua, tidak mahu terkongkong umpama sayap yang terikat pada beban galas yang tiada erti. Adakalanya kita harus mengorbankan kepentingan diri demi keluarga yang tercinta, berhenti menyiksa diri dan menerima setiap kebaikan itu sebagai keperluan dalam kehidupan.

Aku membebaskan impian bersama untuk mengecapi masa depan yang lebih cerah. Aku lebih yakin dan percaya tuhan memahami isi hatiku berbanding manusia yang pelbagai rupa dan gaya. Adakalanya bertopengkan wajah manusia sebaliknya berupakan makhluk yang tiada etika. Aku sudah cuba segalanya, namun ia ibarat mendera diri sendiri kerana terpaksa memendam rasa sehingga menderita dibelenggu rasa bersalah yang tiada berpenghujungnya.

Kini aku sedar.. dan aku kembali sebelum segalanya terlambat.. Aku masih diterima, dibanggakan sebagai seorang anak, isteri & ibu yang setia. Biarlah aku mencari kehidupan yang lebih bererti.. Ia membawaku ke arah kedamaian, ketenangan dan kesejahteraan..

0 comments:

Post a Comment